وبلاگ

بسته ‌بندی سفارشی و تاثیر آن در فروش محصولات

رشد تکنولوژی و توسعه فناوری‌های نو باعث شده تا سبک زندگی جامعه دچار تحولات فراوانی شود.از جمله این تحولات، ایجاد روش‌های جدید بسته‌ بندی در صنایع مختلف است و بر کسی پوشیده نیست که همه ی این روش ها و سرمایه گذاری ها به منظور تامین سلیقه ها و خواست های مختلف مشتریان انجام می شود.

 ما در این مقاله به موضوع طراحی بسته بندی سفارشی و نقشی که در به فروش رساندن محصولات دارند، می پردازیم.

اگر بخواهیم به اهمیت بسته بندی اشاره کنیم، تاثیر آن در ماندگاری برند غیر قابل انکار است.بسته بندی خلاقانه و با کیفیت محصولات باعث ماندگاری برند در ذهن مخاطب می شود و مسیر پرهزینه برندسازی را کوتاه تر و کم هزینه تر می کند. امروزه که تبلیغات نقش بسیار مؤثری در فروش محصولات و جذب مشتری بر عهده دارند بسته‌ بندی هایی که از طرح ها و رنگ بندی های خلاق و چشم گیر برخوردارند فروش بالاتری هم تجربه می کنند.

در حالت کلی دو نوع بسته بندی عمومی یا استوک و بسته بندی سفارشی برای بسته بندی انواع کالا وجود دارد که در نوع اول از انواع کارتن بسته بندی برای انجام سفارش استفاده می‌شود. بسته بندی معمولی یا عمومی بسته‌هایی آماده و معمولی هستند که می‌توان بر روی آنها از برچسب استفاده کرد. این بسته بندی معمولا با هزینه کم و در مقیاس بالا سفارش داده شده و تولید می‌شود. برای مثال انواع جعبه‌های سخت، جعبه‌های مقوایی چند لایه، بسته‌بندی آلومینیومی، شیشه انواع سس‌ها، بسته‌بندی‌های دارویی، غذاهای کنسروی و غیره در ردیف این نوع بسته بندی قرار می‌گیرند.

بسته بندی سفارشی کاملا خاص است. برای استفاده از این بسته بندی از جعبه سفارشی استفاده می‌شود.این جعبه‌های سفارشی ابتدا به صورت نمونه طراحی و اجرا می‌شوند و تصمیم گیری در ارتباط با تولید آن در حجم بیشتر به تصمیم مدیران شرکت یا یک کسب و کار اینترنتی بستگی دارد.این بسته بندی سفارشی باید مطابق با نیاز مشتری و نوع محصول باشد. شرکت‌هایی که بسته بندی سفارشی ارائه می‌دهند نیازهای مشتری را در نظر گرفته و با توجه به همین موضوع گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

بسته بندی سفارشی به دلیل داشتن طراحی و فرم اختصاصی بسیار محبوب هستند و در کنار زیبایی که دارند معمولا اطلاعاتی مانند لوگو، روش استفاده از محصول، تاریخ مصرف  محصولات و غیره بر روی آنها چاپ می‌شود.

تاثیر و اهمیت بسته بندی سفارشی در فروش

بسته بندی سفارشی علاوه بر اینکه نحوه نگهداری و محافظت کالا را به صورت ویژه نشان می‌دهد، معرف برند و خصوصیات محصول تولید کننده نیز هست و مهمترین عامل در خرید فعلی و خریدهای بعدی مشتری است. جعبه سفارشی در ذهن مشتری باقی می‌ماند و تاثیر زیادی بر مشتری برای خرید کالا دارد، طراحی گرافیکی یک بسته بندی می‌تواند بهترین تبلیغ کننده یک محصول برای سایر خریداران باشد.

در یک طراحی که اصول صحیح بسته بندی سفارشی در آن رعایت شده باشد می‌تواند با ایجاد حس اعتماد و امنیت ذهن مشتری را برای خرید بیشتر آماده کند. این طراحی می‌تواند تاثیرات زیر را نیز به همراه داشته باشد.

  • برقراری ارتباط با مشتریان
  • تاثیرگذاری در ذهن مشتری
  • ماندگاری برند و وفاداری مشتریان
  • گرفتن بیشترین سهم بازار نسبت به رقبا
  • افزایش فروش محصول
  • وجه تمایز محصول شما از رقبا
  • آسان بودن حمل و نقل و نحوه نگهداری و محافظت کالا باتوجه به سبک طراحی بسته  بندی

در یک کسب و کار اینترنتی هم بسته بندی محصولات بسیار مهم است زیرا در فروشگاه آنلاین مشتری غالبا تنها عکس محصول را می‌بیند و به همین دلیل هم طراحی گرافیکی هوشمندانه این بسته‌ها در اولویت کار خواهد بود و به ماندگاری برند کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

تاثیر طراحی بسته بندی سفارشی بر افزایش فروش آنلاین

در یک کسب و کار اینترنتی هم بسته بندی محصولات بسیار مهم است زیرا در فروشگاه آنلاین مشتری اغلب تنها عکس محصول را می‌بیند و به همین دلیل هم طراحی گرافیکی هوشمندانه این بسته‌ها در اولویت کار خواهد بود و به ماندگاری برند کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

استفاده از بسته بندی سفارشی در انواع کارتن بسته بندی و تمرکز بر روی طرح، رنگ و کیفیت دیگر اجزای بسته بندی با ساخت هویت یک برند در ارتباط است. در یک بسته بندی خلاق طراحی هویت برند به شیوه ای تنظیم می‌شود که حتی محل استفاده از لوگو، فونت، رسم الخط و غیره به بهترین شکل مشخص شده باشد.

بنابراین بسته بندی سفارشی یک محصول به شناخت و محبوبیت یک برند کمک قابل توجهی می‌کند و مشتریان به محض دیدن لوگو، رنگ بسته بندی و یا شعار برند، برند را سریعا می‌شناسند. اگر محصولی برای مشتریان آشنا باشد آنها اعتماد بیشتری برای خرید محصول خواهند داشت و در نتیجه فروش برند به دنبال این تکنیک بیشتر خواهد شد.

در فروشگاه‌های اینترنتی طراحی بسته بندی محصول باید به گونه‌ای باشد که حس تجریه کردن محصول را به مشتری القا کند از این رو می‌توان گفت در فرش‌های اینترنتی بسته بندی محصولات نقش مهم‌تر و اساسی‌تری ایفا می‌کنند. گرچه محصولاتی که در اینترنت به فروش می‌رسند و امکان امتحان محصول و تست بسته‌بندی آنها قبل از خرید وجود ندارد، بسیارند اما بسته بندی شکیل‌تر و جذاب‌تر در بین برندها موجب افزایش فروش و موفقیت بیشتر شما خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *