وبلاگ

نقش و تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش کسب و کارها

دیجیتال مارکتینگ دقیقا بهترین راه برای سرمایه گذاری است. اما شاید این سوال بریتان ایجاد شده باشد که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش کسب و کارها آیا آنقدری هست که ارزش توجه را داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت بله، این قدرتمندترین راه برای افزایش ترافیک ورودی و در نتیجه افزایش فروش است. بازاریابی سنتی تنها می‌تواند به تعداد محدودی از مخاطبان دسترسی پیدا کند، در حالی که دیجیتال مارکتینگ، پنجره‌ای باز به کل دنیای بیرون است. با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است.

در این مقاله قصد داریم به تاثیری که دیجیتال مارکتینگ(بازاریابی دیجیتال) به عنوان یکی از بروزترین مسائل  بر فروش کسب و کار و بازیابی می گذارد، بپردازیم.

بزرگترین مزیتی که دیجیتال مارکتینگ می تواند ایجاد کند، ترافیک بالا است. به این ترتیب، با افزایش ترافیک، افراد بیشتری هم به مشتری شما تبدیل می شوند. به علاوه با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید با تحلیل ترافیک ورودی، به نیازهای کاربران خود پی ببرید.

دومین عاملی که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش را دوچندان می کند، برندینگ است. برندینگ یکی از قدرتمندترین ابزارها در بازاریابی محسوب می شود و از طریق آن، می توانید ذهن مشتری را کنترل کنید چرا که آنها به طور خودکار جذب خدمات یا محصولات شما می شوند. دیجیتال مارکتینگ می تواند از طریق سوشال مدیا مارکتینگ، سئو سایت و استراتژی های دیگر، تصویر برند شما را در ذهن مخاطب بسازد و او را به برندتان جذب کند.

لازم به ذکر است که مهم نیست شما صاحب یک کسب و کار کوچک باشید یا بزرگ، مشکل بودجه داشته باشید یا نداشته باشید، این موضوعات هرگز بر حضور شما در دنیای دیجیتال مارکتینگ تأثیری نخواهد گذاشت. چون ابزارها و امکانات یکسانی برای همه موجود است، هیچ تفاوتی وجود ندارد. یک کسب و کار کوچک شانس یکسانی برای گسترش کسب و کار خود با یک کسب و کار بزرگ دارد.

یکی دیگر از موضوعاتی که تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش را افزایش می دهد، شفافیتی است که میان مشتریان و صاحب کسب و کار به وجود می آید و در نتیجه باعث ایجاد حس وفاداری بین آنها می شود.

معمولا بازاریابان نمی توانند تعداد افرادی را که تبلیغات آنها را در تلویزیون می بینند، اندازه گیری کنند. اما با کمک دیجیتال مارکتینگ، شما می توانید علاوه بر تعداد افرادی که از سایت بازدید کرده اند، کارهایی که انجام داده اند و نیازهایی که دارند را ببینید و به این ترتیب با بهینه سازی محصول یا خدمت خود بر این اساس، تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر فروش خود را مشاهده کنید.

اثرگذاری دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارهای کوچک

طراحی یک کمپین تبلیغاتی بر اساس نیاز سنجی که مدیر پروژه برای پروژه شما انجام می دهد، می تواند در مدت زمانی کوتاه کسب و کار شما را به شکلی متحول کند، که مجبور به اضافه کردن نیرو های جدود و جذب پروژه های بزرگ تر و مشتریان بیشتر شوید.

در کسب و کارهای کوچک، عموما سئو به شکل لوکال انجام میگیرد، به این شکل، کسب و کار شما در شهر یا استان تان تبلیغ شده و تمامی سیاست های تبلیغاتی در کمپین نیز به همین موضوع پایبند خواهند بود. بدین ترتیب، با جذب پروژه ها و مشتریان بیشتر و فروش و جذب سود بیشتر و توسعه کسب و کارتان، به سمت ارتقا و گسترش کسب و کار خواهید رفت و در مراحل بعد، با نیاز سنجی دوباره، کمپین های دیگری برای گسترش دوباره و جذب مشتریان از شهر های دیگر و در حد کشور و یا بین الملل انجام می گیرد.

کاربردی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار

روش ها و تکنیک های بسیاری در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که هر کدام از این روش ها در یک زمان و شرایط خاص اعمال می شوند و ممکن است در برخی از کسب و کارها نیازی به یکسری از این فعالیت ها نباشد. به یاد داشته باشید که اگر دانش کافی را در خصوص این زمینه ندارید و از فردی که متخصص است کمک نمی گیرید، هیچ وقت اندازه هزینه ای که صرف می کنید بازخوردی نخواهید داشت و گاهی هم هزینه هایتان بی فایده خواهند بود. کاربردی ترین روشهای دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایت خود را در برخی از آگهی‌های آنلاین تبلیغ کنید. مطمئن باشید دیده می‌شوید. ( لینک سایت را فراموش نکنید)
  • ایجاد یک فروشگاه اینترنتی بزرگترین کمک را به شما خواهد کرد تا شناخته شوید.
  • ایجاد باشگاه‌هایی برای مشتریان
  • ایجاد یک نمایشگاه اینترنتی و آنلاین
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *