وبلاگ

ضرورت مشاوره کسب و کار

در دنیای امروز و باتوجه به شرایط اقتصادی کشور، بسیاری از افراد به دلایل گوناگون، به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید هستند. قبل از هرچیزی باید بدانید که راه اندازی کسب و کار جدید به همان اندازه که در ذهن شما جذاب، سرشار از موفقیت و درآمدزایی است، به همان نسبت سخت، پرفرازونشیب و پر از حوادث تازه است.

بنابراین، تمام افرادی که به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید هستند، برای آن که بتوانند در این مسیر به صورت مستمر فعالیت کنند و درابتدای ورود خود به دنیای کارآفرینی، دچار مشکلات زیاد نشوند، بهتر است از همان آغاز مشاوره راه اندازی کسب و کار دریافت کنند  مشاورین کسب و کارها، متخصصینی هستند که کارآفرینان را در حوزه های مختلفی از جمله مدیریتی، بازاریابی، بررسی بازار، تحلیل رقبا، سرمایه گذاری و غیره راهنمایی می‌کنند. در واقع، مشاوران کسب و کار نقش بسیار کلیدی در موفقیت کسب و کارها ایفا می‌کنند.

برای اینکه بتوانید به اهمیت کار یک مشاور کسب و کار پی ببرید، به کارآفرینی بیندیشید که برای اولین بار پا به یک عرصه جدید می‌گذارد. درحقیقت، بدون استفاده از مشاوره راه اندازی کسب و کار، این فرد مجبور به پرداخت هزینه‌های سرسام آور مالی، زمانی و نیروی انسانی خواهد شد. اما دریافت یک مشاوره تخصصی و حرفه‌ای می‌تواند مسیر را برای کارآفرین روشن کرده و راهنمای این کسب و کار باشد.به‌ طور کلی می‌توان گفت که دریافت مشاوره کسب و کار به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا بتوانند مسیر درست‌تری را برای موفقیت خود انتخاب کنند. چراکه ورود به دنیای بی‌رحم کسب و کارها بدون اطلاعات کافی، برای صاحبان کسب و کارها شکستی زودهنگام را به دنبال خواهد داشت. پس می‌توان گفت، هنگامی‌که افراد از مشاور کسب و کار بهره می‌گیرند، گویا از یک راهنمای مسیر استفاده می‌کنند. این راهنما می‌تواند یک مزیت رقابتی برای آن‌ها باشد و آن‌ها را در مسیر موفقیت پیشتاز کند.

البته این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید که گاهی ایده افراد تنها روی کاغذ و به‌صورت تئوری، امکان عملی شدن دارد و بعد از بررسی تخصصی کاملاً رد می‌شود. درواقع این مشاور کسب و کار است که فرد را از ورود به مسیر اشتباه باز می‌دارد.

مراحل مشاوره کسب و کار

 شروع کردن به تنهایی و افتتاح یک کسب و کار می تواند زمان هیجان انگیز و در عین حال ترسناکی باشد. خوداشتغالی به عنوان مشاور به شما امکان می دهد پروژه هایی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما می توانید مسیر شغلی خود را دنبال کنید و از مهارت ها و دانش خود برای کمک به مشتریان خود استفاده کنید. آماده بودن و ایجاد یک برنامه محکم قبل از افتتاح کسب و کارتان می تواند شما را برای موفقیت بیشتر آماده کند. در این مقاله به چهار مورد درباره چگونگی راه اندازی یک کسب و کار اشاره می کنیم:

1. تعیین جایگاه شما

2. نحوه نام گذاری کسب و کار

3. انجام تحقیقات بازار 

4. شبکه سازی

نعیین جایگاه خود

قبل از شروع یک کسب و کار مشاوره، باید درک روشنی از خدماتی که ارائه می دهید داشته باشید. همچنین باید با مدیریت کسب و کار کوچک محلی خود یا یک متخصص در صنعت خود ارتباط برقرار کنید تا مشخص کنید به چه نوع مجوزهایی ممکن است نیاز داشته باشید.1) برای شروع به کشف جایگاه خود، سعی کنیدایده هایی در مورد آنچه ارائه می دهید که می تواند به سایر صاحبان کسب و کار کمک کند تا موفق تر شوند، ایده بگیرید.2) مشکلاتی را که می توانید برای مشتریان خود حل کنید، شناسایی کنید.3) یک طرح تجاری بنویسید که شامل ارزش منحصر به فرد شما، صنایعی که می توانید به آنها خدمت کنید، جزئیات مربوط به بازار هدف و ایده های اولیه بازاریابی را شامل می شود.

پس از اینکه ایده ای از جایگاه خود پیدا کردید و یک طرح تجاری تهیه کردید، برنامه خود را برای بازخورد با دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارید. آنها ممکن است بازخوردی داشته باشند که شما در نظر نگرفته اید، مانند رقبای بالقوه در منطقه شما. داشتن یک طرح کسب و کار مستحکم باعث می شود روند راه اندازی کسب و کار مشاوره شما روان تر شود.

چگونه کسب و کار خود را نام گذاری کنید؟

نام گذاری کسب و کار شما می تواند یکی از چالش برانگیزترین بخش های راه اندازی باشد. شما لوگو و استراتژی برندسازی خود را حول نام خود خواهید ساخت. هنگام تصمیم گیری در مورد نام، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. یک راه ساده برای انتخاب نام این است که نام خود را در اطراف صنعت خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک مشاور بازاریابی دیجیتال هستید، می‌توانید نام خود را از کلمه «کلیک» بسازید، زیرا به مشتریان کمک می‌کنید تا کلیک‌های بیشتری روی وب‌سایت خود داشته باشند، اما همچنین استراتژی‌های تبلیغاتی را می‌فروشید که کلیک می‌کنند.شما همچنین می توانید نام خود را بر اساس مترادفی برای صنعت خود ایجاد کنید. اگر یک شرکت حسابداری راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید نام خود را از کلماتی مشابه «عدد» مانند عدد صحیح یا رقم بسازید. به یاد داشته باشید نام شما سنگ بنای برند شما خواهد بود.

تحقیقات  دربازار انجام دهید.

هنگامی که برای اولین بار شروع به کشف نحوه راه اندازی یک کسب و کار مشاوره می کنید، تحقیق کلیدی است. هنگامی که طرح کسب و کار خود را تکمیل کردید و ایده بهتری در مورد چگونگی راه اندازی کسب و کار مشاوره خود داشتید، انجام تحقیقات بیشتر در بازار به شما در طراحی استراتژی های بازاریابی کمک می کند. می توانید با اعضای جمعیت هدف خود مصاحبه کنید تا ببینید چه نوع بازاریابی به بهترین وجه به آنها دسترسی پیدا می کند. داده های مفیدی نیز از رقبا در دسترس است. خدماتی را که ارائه می دهند بررسی کنید و مشخص کنید که مشتریان آنها چه کسانی هستند. این می تواند به شما کمک کند تا استراتژی خود را برای هدف قرار دادن مشتریان ارائه دهید.

شبکه سازی

یکی از موثرترین استراتژی های تبلیغاتی، تبلیغات دهان به دهان است. با شبکه سازی، می توانید اخبار کسب و کار مشاوره جدید خود را گسترش دهید. پیوستن به یک انجمن تجاری محلی و شرکت در رویدادهای شبکه را برای یافتن چشم‌اندازهای جدید در نظر بگیرید. اگر صنعت شما دارای یک انجمن حرفه ای است، برای رویدادهای شبکه ثبت نام کنید یا یک غرفه در یک نمایشگاه تجاری راه اندازی کنید. می توانید از گروه های LinkedIn برای ساخت شبکه دیجیتال خود استفاده کنید. اگربه گروهی پیوسته‌اید، در بحث‌ها مشارکت کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *