وبلاگ

تجارت الکترونیک و اهمیت آن وکوچینگ تجارت الکترونیک چیست؟

روش هایی مثل طراحی سایت  باعث شده اغلب شرکت ها با استفاده از تبلیغات در سایت بتوانند مسیر دستیابی مشتری به خدمات را نزدیک تر کند. از طرفی اگر فروشنده ای سایت نداشته باشد، مشتری نگاه بدبینانه ای به او خواهد داشت؛بنابراین امروزه تجارت الکترونیکی نقش مهمی در ارتباط مشتری با فروشنده ایفا می کند و اگر شما درصدد تاسیس یک فروشگاه اینترنتی هستید ولی نمی دانید باید از کجا شروع کنید یا ایمیل مارکتینگ انجام می دهید اما فروش ندارید یا به دلایل  دیگر، شما نیازمند داشتن یک کوچ تجارت الکترونیکی هستید.

 در این مقاله ضمن پرداختن به تعریف تجارت الکترونیک وکوچینگ تجارت الکترونیک، ضرورت تجارت الکترونیک را بررسی می کنیم.

تجارت الکترونیک (electronic business) به معنای انجام فرایندهای تجاری در اینترنت است که این فرایندها شامل: خرید و فروش کالا و خدمات، پردازش پرداخت ها، مدیریت کنترل تولید … است.

کوچ تجارت الکترونیک چه کسی است؟

یک مربی تجارت الکترونیکی (کوچ تجارت الکترونیکی) به شما کمک می کند تا با توانمندسازی شما قبل از ورود کسب و کار خود به فضای مجازی و همچنین در حین فعالیت در آن، بهترین انتخابها را داشته باشید. این مربی شما را در مواردی مانند انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب، استخدام و تربیت نیروهای توانمند، تحلیل فضای کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ آموزش داده و قدم به قدم شما را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی می کند. به طور خلاصه، کوچینگ تجارت الکترونیکی یک سرویس شخصی سازی شده برای راه اندازی یا بهینه سازی کسب و کار آنلاین شماست.

اجرای کوچینگ تجارت الکترونیکی به چه نحو است؟

بایک مثال شروع کنیم: اگر سایت شما به اندازه رقبا، حرفه ای به نظر نمی رسد، مربی تجارت الکترونیکی شما در برندسازی با شما همکاری می کند. اگر ترافیک کم مشکل ساز باشد، وی در سئو با شما کار خواهد کرد. اگر ترافیک بالا اما تبدیل کم می بینید، مربی تجارت الکترونیکی شما در عملکرد سایت به شما راهکار ارائه خواهد کرد.

چرا تجارت الکترونیک مهم است؟

به طور خلاصه می توان گفت تجارت الکترونیک به این دلایل اهمیت دارد:

نگهداشتن مشتری: معمولا کسب و کارها نگرانند مشتریان خود را از دست دهند برای همین همیشه در پی راهی برای نگهداشتن او هستند. در تجارت الکترونیک دیگر کسب و کارهای آنلاین نباید دغدغه‌ای در این مورد داشته باشند زیرا از سراسر دنیا می‌توانند مشتریان خود را داشته باشند.

افزایش فروش: کسب ‌و‌کارهای آنلاین، نیازی به اداره فروشگاه ندارند و می‌توانند فروش آنلاین با سود بالا داشته باشد. آنها می‌توانند به روشهای مختلفی پول را از مشتری دریافت کرده تا خرید را برای مشتری سریعتر و راحتتر کنند. این کسب و ‌کارها با در دسترس بودن به صورت بین‌المللی می‌توانند محصولات بیشتری را به فروش برسانند.

دسترسی در هر زمان و مکانی: دیگر شرایط جغرافیایی یا مکانی نمی‌تواند برای مشتریان محدودیت ایجاد کند زیرا در تجارت الکترونیک کاربران می‌توانند در 365 روز سال 24 ساعته برای مشتریان در دسترس باشند. درهای فروشگاه برای کسب سود بیشتر هرگز به روی مشتریانش بسته نخواهد شد.

گستردگی حوزه تجارت: اگر بازاریابی درست انجام شود مشتریان در سراسر دنیا می‌توانند به وبسایت مراجعه کرده و اطلاعات و محصولات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

تراکنشهای فوری: در تجارت الکترونیک دیگر نیازی به انتظار برای نقد شدن چک یا انتظاری ۳۰ روزه برای انواع دیگر پرداختها نیست. تراکنشها بلافاصله انجام می‌شوند یا حداکثر به ۲ یا ۳ روز زمان نیاز دارید تا پول از طریق سیستم بانکی وارد حساب شود.

کلام پایانی

درهرصورت، کل مدل تجارت الکترونیک به این مربوط می شود که چگونه می‌توانند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند. برای اینکه برند خود را برجسته کنید، باید به مشکلات مخاطبان خود گوش دهید از راهنمایی های مربی بهره ببرید، راه‌حل ارائه دهید، مشکلات را برطرف کنید و آن‌ها را قادر به ارتباط با برند خود کنید. با این کار می‌توانید یک تجربه عالی و رضایتمندی برای مشتری ایجاد کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *