وبلاگ

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ

   تبلیغات نویسی به طراحی شما معنا می دهد و پایه و اساس بازاریابی محتوا، سئو و هک رشد شما را فراهم

می کند. هرچه متن تبلیغاتی بهتر نوشته شود، خوانندگان بیشتری مشتریان شما خواهند شد. ما قصد داریم در این مقاله .

برای تبدیل شدن به تبلیغ نویس در سطح جهانی (۵٪ بالا) تنها به حدود یک ماه کار متمرکز نیاز دارید. برای اینکه تبدیل به استاد تبلیغات نویسی شوید و از ۵%  به ۱% افراد بالای لیست برسید، اگر نگوییم چند دهه، باید بگوییم که نیاز به سال ها تمرین و تعهد کاری دارید. اگرچه برای تبدیل شدن از یک کپی رایتر خوب به یک کپی رایتر عالی و همچنین برای رشد کسب و کارتان نیازی به این ۴ درصد تلاش اضافی ندارید. تبدیل شدن به کپی رایتر در کلاس جهانی ، سریعتر از آنچه فکر می کنید به طور کامل قابل دستیابی است و به عنوان یک کپی رایتر کار کرده و سفارش تبلیغ نویسی و درآمد تبلیغ نویسی نیز بگیرید.

قبل ازاینکه شروع به تبلیغات نویسی کنید،تمرین زیر را برای نوشتن توصیف محصول یا سرویس خود انجام دهید. پس از اتمام، تمام جزئیات آنچه را که می فروشید در دست دارید و همچنین ایده های خوبی در مورد نحوه فروش به ذهنتان خواهد رسید.

محصول‌تان را توصیف کنید.

با پاسخ دادن به سوالات زیر شروع کنید: (در صورتی که به جای محصول، خدمات می فروشید ممکن است نیاز داشته باشید که سوالات را کمی تغییر دهید.) به منظور نشان دادن هرمرحله از این فرآیند، ما یک محصول فرضی را ایجاد خواهیم کرد که درطول این راهنما آن را با عنوان “ابزار نظرسنجی ” می نامیم.

سوال ۱: چگونه محصول راتوصیف می کنید؟

برای پاسخ به این سوال، یک توضیح ساده دو سه جمله ای از محصول کافی است. نیاز نیست این توضیح خیلی طولانی باشد و یا جزئیات زیادی را شرح دهد.

سوال ۲: چه چیزی این محصول را متمایز می کند؟

هدف از این سوال دستیابی به ویژگی هایی است که محصول شما را خاص و منحصر بفرد می کند. این محصول چه ویزگی هایی دارد که محصولات مشابه آن را ندارند؟ آیا در ایالات متحده ساخته شده است؟ آیا نصب آن آسانتر است؟ آیا تجزیه و تحلیلی ارائه می دهد که سایت های دیگر آن را ارائه نمی کنند؟

درنهایت، از این ویژگی برای تشخیص گزاره فروش منحصربه فرد (USP) استفاده کنید. یکUSP چیزی منحصربه فرد است که شرکت های دیگر ارائه نمیدهند. آیا محصول شما چنین ویژگی خاصی دارد؟ آیا ویژگی دارید که برای سایرین قابل رقابت نباشد؟ هر ویژگی که محصول را خاص و منحصر بفرد می کند بنویسید.

سوال۳: بزرگترین مزیت محصول چیست؟

نه تنها می خواهید بدانید چرا یک محصول منحصر بفرد است بلکه دانستن مزایایی که به مشتریان ارائه می دهد هم اهمیت ویژه ای دارد.بسیاری از شرکت ها در مرحله توصیف محصول متوقف می شوند و مزایای استفاده از محصول را نادیده می گیرند.

تمرکزباید برروی ارائه یک مزیت رقابتی باشد، نه توصیف خدمات

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است در مورد ارائه نرم افزار آنالیز وب صحبت کند، اما منافع استفاده از این سرویس را به مشتریان توضیح ندهد، آنها باید به مشتری بگویند که این نرم افزار به آنها کمک می کند تا سایت سودآوری بیشتری داشته باشد، درآمدبیشتری به ازای هرمشتری کسب کنند و یا مزایای دیگری که ممکن است داشته باشد. تمرکزباید برروی ارائه یک مزیت باشد، نه توصیف خدمات.

پس محصول شما چه مزیتی مهمی دارد؟

مزیت بزرگی که این محصول ارائه می دهد چیست؟ مزیت بزرگ این ابزار این است که به صاحبان سایت کمک می کند که در مورد کاربران سایت اطلاعات بیشتری به دست بیاورند و علایق انها را بشناسند.آنها می توانند فورا متوجه شوند که مشتریان چه سوالاتی در مورد محصول یا خدمات دارند، کدام ویژگی محصول برای انها مهم است و غیره. این ابزار به آن ها کمک می کند که سایت را مطابق با نیازهای مشتریان تغییر دهند ، نرخ تبدیل را بهبود ببخشند و مشتریان بیشتری را به سمت خرید سوق دهند.

سوال۴: چه مشکلی را حل می کند؟

مردم به طور کلی به دو دلیل خرید می کنند: افزایش لذت و کاهش درد. در سوال قبلی  ما مزایایی که باعث افزایش لذت مشتری از خرید می شود را بررسی کردیم و در این سوال دنبال ویژگی هایی هستیم که باعث حل مشکلی می شود و دردی را کاهش می دهد.

به عنوان مثال یک شرکت بیمه اتومبیل می تواند از عنوان زیر استفاده کند: ( آیا هزینه زیادی برای بیمه اتومبیل خود پرداخت می کنید؟) این اگهی در مورد این موضوع که چطور بیشتر مشتریان بیمه هزینه بیش از نیازشان برای خدمات بیمه پرداخت می کنند صحبت می کند و اینکه چطور این شرکت می تواند به آنها  کمک کند که پول بیشتری صرفه جویی کنند. (شبیه آگهی که GEICO در حال حاضر انجام می دهد) هدف این آگهی این است که ابتدا بر روی یک مشکل تمرکز می کند و سپس در مورد این موضوع که چگونه این شرکت می تواند کمک کند که این مشکل برطرف شود و این درد کم شود توضیحاتی ارائه می دهد.

آموزش تبلیغ نویسی

آگهی بیمه GEICO‌ درباره‌ی تجربه لذت مشتریان از ذخیره پول بیشتر

مثلا می توانید از این عنوان استفاده کنید: ( پولی که از طریق صرفه جویی در بیمه GEICO به دست آورده اید را کجا مصرف می کنید؟) این عنوانی بود که در سال ۲۰۰۸ شرکت بیمه GEICO با تمرکز بر تجربه لذت مشتری به جای تمرکز بر مشکل، استفاده کرد. اغلب تمرکز بر مشکل موثرتر از تمرکز بر لذت است ولی از هر دو روش می توانید استفاده کنید و اثر بخشی آنها را مورد ارزیابی قرار دهید.

محصول یا خدمات شما چه مشکلی را برطرف می کند و چه دردی را کاهش می دهد؟

 سوال ۵: کدام ویژگی ها در نظر گرفته شوند و هر یک چه مزیت هایی دارند؟

اولین کاری که برای پاسخ دادن به این سوال بایستی انجام دهید این است که همه ویژگی های محصول را یادداشت کنید. برای کپی رایتینگ (نوشتن محتوای تبلیغاتی) نیازی به استفاده از همه این ویژگی ها نخواهید داشت اما بهتر است همه رو یکجا یادداشت کنید تا در موقع نیاز دم دستتان باشند.

برخی از محصولات ویژگی های فراوانی دارند و برخی ویژگی های کمتری دارند. در هر دو حالت لیستی از ویژگی های محصولتان به همراه توضیح کوتاهی در هر مورد را تهیه کنید.علاوه بر لیست ویژگی ها حتما لیستی هم از مزیت هر ویژگی داشته باشید.بعدا در مورد مزایا بیشتر صحبت خواهیم کرد ، اما بطور خلاصه میتوان گفت که مشتریان به مزایای هر ویژگی بیشتر از خود ویژگی ها توجه می کنند( در هر صورت شما باز هم نیاز به لیست ویژگی ها درکپی رایتینگ خود دارید.

به عنوان مثال مشتریان به مطلب اینترنت سرعت بالا که کمک می کند فیلم ها را با سرعت بهتر و بدون وقفه تماشا کنند بیشتر توجه می کنند تا  اینکه عنوان شود اینترنت سرعت 15 مگابایت بر ثانیه فراهم می کند. در این مورد 15 mbps یک ویژگی است و (نمایش فیلم بدون وقفه) مزیت این ویژگی است.

ویژگی های محصول را بنویسید و مزایای هر ویژگی را ثبت کنید.

ویژگی اول: فرم های پیش نویس سوال

مزیت:شرکت ها می توانند سوالاتی را در فرمت های مختلف مثل سوال کوتاه، پاراگراف، سوالات چند گزینه ای، و چک باکس

ویژگی دوم:نصب کدهای جاوا اسکریپت

مزیت:می توانید نظرسنجی را با کپی کردن کدهای جاوا اسکریپت به سایت خود اضافه کنید.که این مزیت باعث می شود به نیروهای IT نیاز کمتری داشته باشید.

ویژگی سوم:نظرسنجی مشتریان

مزیت:شرکت ها می توانند لوگو و رنگ مورد نظر خود را به فرم نظرسنجی اضافه کنند.

ویژگی های محصول در تبلیغ نویسی

ویژگی ها جنبه های فنی محصول هستند و مزایا در واقع کمکی است که این ویژگی ها می توانند به مشتری ارائه دهند

ویژگی ها جنبه های فنی محصول هستند و مزایا در واقع کمکی است که این ویژگی ها می توانند به مشتری ارائه دهند تا آنچه را که می خواهد انجام دهد. بهتر است هر دو را ثبت کنیم.

جمع بندی

. در این مقاله  بخشی از تکنیک هایی که یک فرد باید رعایت کند تا تبدیل به یک کپی رایتر شود را بیان کردیم. ولی باید بگویم برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر عالی راهی طولانی در پیش دارید. این کار نیاز به تمرین زیادی دارد. به گفته‌ی دیوید مکنزی اگیلوی، محصول کسل‌کننده وجود ندارد، تنها نویسنده ی کسل‌کننده وجود دارد. این جمله نشان دهنده اهمیت کار کپی رایتر (تبلیغ نویس) برای کسب و کارها اسوت..

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *