وبلاگ

ابزارهای بیزنس کوچینگ چیست؟

 

 می توان گفت بیزنس کوچ، یک متخصص آموزش دیده است که از صاحبان کسب و کار حمایت می کند و به آن ها انگیزه می دهد تا تحول زیادی در کسب و کار خود ایجاد کنند. بیزینس کوچ یا همان مربی کسب و کار، وظایف محوله خود را به کمک ابزارهای منحصر به فرد  بیزینس کوچینگ انجام می دهد. این ابزارها کوچ را توانمند ساخته و به او را کمک می کنند تا بینش دقیقی در مورد واقعیت های تجاری مشتری و الزامات آینده به کسب کند و مشتری را برای دستیابی به موفقیت تجاری بیشتر هدایت کند.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد بهترین ابزارهای بیزینس کوچینگ ، تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

تعیین هدف

    تعیین هدف یک ابزار فوق العاده خوب برای جمع آوری اطلاعات قبل از شروع فرآیند کوچینگ است. این ابزار به مربی کسب وکار مجاز می کند تا با پرسیدن سؤالات مرتبط، جاه طلبی ها و تقاضاهای مشتری خود را درک کند. در حقیقت تعیین هدف یک ابزار روشنگری برای مربی و هم برای مشتری محسوب می شود؛ زیرا نشان می دهد که چرا مشتری برنامه کوچینگ را در وضعیت موجود خود انتخاب می کند.

ابزار بودجه بندی

     برای هر کسب و کاری درآمد باید از مخارجش بیشتر باشد. ابزار بودجه بندی برای صاحبان مشاغل بسیار اهمیت دارد تا بتوانند یک ایده واقعی از هزینه های اکنون و آینده خود داشته باشند. استفاده از این ابزار به بیزینس کوچ اجازه می دهد تا نگاهی درونی به ظرفیت پرداخت کسب و کار داشته باشند و مشتریان خود را برای تصمیم گیری آگاهانه درباره هزینه ها راهنمایی کنند.بیشتر کسب و کارها از قالب های شناخته شده اکسل برای بودجه بندی استفاده می کنند، زیرا آنها به راحتی در دسترس هستند و استفاده از آنها ساده و کم هزینه است.

داشبورد مالی

ابزاری عالی که به مربی کسب و کار اجازه می دهد شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و همچنین روندهای درآمد و هزینه های کسب و کار مشتری خود را ایجاد و نظارت کند.

برای مربی کسب و کار، داشتن یک داشبورد مالی که برای هر مشتری شخصی سازی شده باشد لازم است و باعث صرفه جویی در زمان و منابع خواهد شد. در واقع با این ابزار دیگر نیازی به کشیدن دستی داده ها و تهیه نمودارها نیست. برای صاحب کسب و کار هم این یک ابزار عالی برای اطمینان از سهولت تصمیم گیری است، زیرا تمام داده های مالی آنها در یک پانل واحد در دسترس است که می تواند موجب بالا رفتن سرعت رشد کسب و کار آنها شود.

مدیریت و پیگیری پروژه

      به عنوان یک مربی کسب و کار ممکن است به مشتری کمک کنید تا یک استراتژی عالی و مراحل عملی برای دنبال کردن آن طراحی کند، ولی اگر مشتری حتی یک مرحله را قبل از جلسه بعدی انجام ندهد چه اتفاقی می افتد؟ تمام آن کار سخت روی برگه باقی می ماند و جریان فرآیند مربیگری را مخدوش می کند و هرگونه پیشرفت معنی داری را که ممکن است انجام شده باشد، به عقب می اندازد.

    ابزار مدیریت و ردیابی پروژه برای هر مربی کسب و کار حیاتی است؛ زیرا راهی را به مربی می دهد تا مشتری خود را نه تنها برای تکمیل وظایف آماده کند، بلکه به آنها بفهماند که رشد کسب و کارشان کاملاً متکی به خودشان است. علاوه بر این، به مربی این امکان را می دهد تا تعیین کند که بین جلسات چقدر پیشرفت کرده است و بر اساس آن تنظیمات یا اصلاحات لازم را اجرا کند.

ابزار سئو ترکر

     تعداد زیادی از کسب و کارها فعالیت های خود را مجازی انجام می دهند و حضور قوی در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو بسیار مهم است. سئو باعث افزایش دید وب سایت شما در موتورهای جستجو (گوگل، بینگ، یاهو و غیره) می شود. اصولا سئو به این معنی است که مشتریان بالقوه شما را قادر می سازد تا به راحتی تجارت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.

      برای مربیان کسب و کار، ابزار سئو ترکر ابزار بسیار مهمی برای ارائه تصویر واضحی از رتبه کسب و کار آنلاین به مشتری است. رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی، نظارت بر رقبا، گردآوری عمیق و تجزیه و تحلیل داده های سئو از جمله ویژگی هایی است که ابزار سئو ترکر یا همان ردیابی سئو ارائه می دهد. این ابزار به مربی کمک می کند تا مشتری خود را برای تدوین استراتژی های جدید یا تغییر استراتژی های موجود بر اساس تجزیه و تحلیل SEO راهنمایی کند.

تجزیه و تحلیل بازاریابی

    این ابزار KPIهای خاص بازاریابی مانند تماس های تلفنی در هفته، درصد تبدیل مشتریان به مشتریان واقعی، ترافیک وب سایت و غیره را نشان می دهد.  با استفاده از این ابزار، دیگر نیازی به مقایسه دستی داده ها، تجزیه و تحلیل آنها و سپس رسیدن به نتیجه نیست. به همین دلیل این ابزار برای صرفه جویی در زمان بی نظیر بوده و به مربی اجازه می دهد تا روی کار اصلی خود یعنی مربیگری تمرکز کند.

همنچنین این ابزار برای مشتری هم یک شاخص منصفانه از سلامت کسب و کار آنها، اینکه چه حوزه هایی کار می کنند و چه مسائلی نیاز به توجه دارند را نشان می دهد.

ماشین حساب بازگشت سرمایه (ROI)

ROI یا ماشین حساب بازگشت سرمایه (اکسل یک ماشین حساب ROI بسیار موثر است) ابزاری عالی است که به مشتری اجازه می دهد بر روی مناطقی تمرکز کند که بیشترین بازده را برای پول سرمایه گذاری شده به ارمغان می آورد.

به عنوان یک مربی کسب و کار، ماشین حساب ROI ابزار موثری است که به شما امکان می دهد به مشتری خود کمک کنید تا نرخ بازدهی را که از انواع پیشنهادات سرمایه گذاری انتظار دارند را حساب کنید و برای رسیدن به بیشترین میزان درآمد، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برای مشتری، ماشین حساب ROI به آنها اجازه می دهد بدون ارائه بازده مورد انتظار، تعیین کنند که کدام پروژه ها دارای نشت وجوه هستند و آنها را قادر می سازد اقدامات اصلاحی انجام داده و از اشتباهات مشابه در آینده جلوگیری کنند.

گزارش تکمیل

به مشتریان کمک می کند تا در مورد فرایند کوچینگ فکر کنند، پیشرفت را تشخیص دهند، دانش به دست آمده را جذب کنند؛ سپس قدم بعدی خود را برای ادامه این مسیر پس از پایان تعامل مربیگری برنامه ریزی کنند.برای مربی کسب و کار، این ابزار به آن ها اجازه می دهد تا بازخورد ارزشمندی در مورد سبک مربیگری خود به دست آورد، نکات مثبت را تقویت کرده و در قسمت های ضعیف تر پیشرفت کنند.

جمع بندی

ابزارهای کوچینگ برای صاحبان کسب و کارها مفید است و به آن‌ها کمک می کنند تا تصویر روشنی درباره وضعیت واقعی کسب و کارشان به صورت شفاف و دقیق به دست آورند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *