وبلاگ

پنج قدم تا یک سرمایه گذاری سودآور در بورس

1- شروع به کار

سرمایه گذاری پر سود یک سفر است، نه یک رویداد ناگهانی و یک‌باره، و شما باید خودتان را برای یک سفر طولانی آماده کنید. مقصد شما چیست؟ چقدر طول می‌کشد تا به آنجا برسید؟ چه منابعی نیاز دارید؟ با تعریف مقصد خود شروع کنید و سپس سفر سرمایه گذاری پر سود خود را به ترتیب برنامه‌ریزی کنید.

به‌عنوان‌مثال، آیا به دنبال این هستید که پس از ۲۰ سال در سن ۵۵ سالگی بازنشسته شوید؟ چقدر پول برای انجام این کار نیاز دارید؟ ابتدا باید این سؤالات را از خود بپرسید. برنامه‌ای که با آن روبرو هستید بستگی به اهداف سرمایه‌گذاری شما خواهد داشت.

۲- بدانید چه چیزی اهمیت دارد

کتاب‌هایی را بخوانید یا در یک دوره سرمایه‌گذاری شرکت کنید که با ایده‌های مالی مدرن سروکار دارد. افرادی که به نظریه‌هایی چون بهینه‌سازی سبد سهام، تنوع و کارایی بازار دست‌یافته‌اند، به دلیل خوبی جوایز نوبل خود را دریافت کرده‌اند. سرمایه گذاری پر سود ترکیبی از علم (مبانی مالی) و هنر (عوامل کیفی) است. جنبه علمی مسائل مالی محل جامعی برای شروع است و نباید نادیده گرفته شود. اگر علم جامه‌ای قوی و محکم برای شما نیست، هنگامی‌که بدانید چه چیزی در بازار کار می‌کند، می‌توانید قوانین ساده‌ای را که برای شما کار می‌کنند، مطرح کنید.

برای مثال، وارن بافت یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان معروف است. سبک سرمایه‌گذاری ساده او در این نقل‌قول مشهور، خلاصه‌شده است: “اگر نمی‌توانم چیزی را درک کنم، در آن سرمایه‌گذاری نخواهم کرد.” این عقیده به او کمک کرده است. درحالی‌که پیشرفت تکنولوژی را از دست داد از رکود ویرانگر پس از حباب تکنولوژی پیشرفته سال ۲۰۰۰ اجتناب کرد.

۳- خودتان را بشناسید

هیچ‌کس شما و وضعیت شمارا بهتر از خودتان نمی‌داند. بنابراین، شما ممکن است واجد شرایط ترین فرد برای سرمایه گذاری پر سود خود باشید – همه‌چیزهایی که نیاز دارید ممکن است کمی کمک کنده باشد. ویژگی‌های شخصیتی که می‌تواند به شما کمک کند یا از سرمایه‌گذاری موفقیت‌آمیزتان جلوگیری کند را شناسایی کرده و به همین ترتیب آن‌ها را مدیریت کنید.

نوعی مدل رفتاری مفید وجود دارد که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا خودشان را بشناسند.این مدل سرمایه‌گذاران را با توجه به دو ویژگی شخصیتی طبقه‌بندی می‌کند: روش عمل (محتاط یا بی‌پروا) و سطح اطمینان (دارای اعتمادبه‌نفس یا مضطرب).

4- بازار قابل پیش بینی نیست!

تمایل به دانستن این نکته داشته باشید که پیش‌بینی بازار سخت است، اما یک‌چیز قطعی است: وضعیت آن ثابت نخواهد ماند. یاد بگیرید که تبدیل به یک سرمایه‌گذار موفق شدن، روندی تدریجی و سفر سرمایه گذاری پر سود پروسه‌ای طولانی است. در برخی موارد، بازار به شما ثابت خواهد کرد که در اشتباه. هستید. آن را بپذیرید و از اشتباهات خود درس بگیرید. زمانی که موفق شدید، جشن بگیرید. خط پایین آنچه شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به دست می‌آورید به اهدافتان بستگی دارد، اما این هفت گام ساده، به شما کمک می‌کند تا در مسیر درست قرار بگیرید. سفرتان خوش!

5- دوستان و دشمنانت را بشناس

مراقب دوستان دروغینی که فقط وانمود می‌کنند در کنار شما هستند باشید، مانند بعضی حرفه‌ای‌های سرمایه‌گذاری بی‌مرام که منافعشان مخالف منافع شما است. همچنین باید به یاد داشته باشید که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، با مؤسسات مالی بزرگی که منابع بیشتری، ازجمله دسترسی بیشتر و سریع‌تر به اطلاعات دارند رقابت می‌کنید.در نظر داشته باشید که خودتان به‌طور بالقوه بدترین دشمن خود هستید.

جمع بندی

موفق‌ترین سرمایه‌گذاران در یک روز ساخته نشده‌اند. یادگیری دنیای امور مالی و شخصیت خود به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، نیازمند صرف وقت و داشتن صبر است نه آزمون‌وخطا. در این مقاله، شمارا با پنج گام نخست سفرتان به‌سوی سرمایه گذاری پر سود هدایت کردیم و به شما نشان دادیم که در طول مسیر چه چیزی را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *